Tips

Zoekveld

Tips huurders

Hieronder treft u een aantal praktische tips en suggesties voor het huren van een accommodatie en om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Verhuurprijzen
Informeer altijd bij de verhuurder of beheerder wat wel en niet bij de prijs inbegrepen is. In de meeste gevallen komen er bij de vermelde verhuurprijzen nog kosten bij zoals; elektra/gas, plaatselijk toeristenbelasting, gebruik linnengoed en eindschoonmaak.

Waarborgsom
Een waarborgsom is gebruikelijk. Dit bedrag krijgt u bij vertrek weer terug, mocht er onverhoopt tijdens uw verblijf schade zijn ontstaan door uw toedoen, wordt dit met de borg verrekend. Let er wel op dat schade welke u bij aanvang aantreft, deze direct te melden bij de verhuurder of beheerder.

Keuze accommodatie

Maak een keuze voor de soort accommodatie die bij u past, wilt u;

  • In een huis(je) buiten verblijven met bijvoorbeeld rust en natuur om je heen
  • In een appartement verblijven met veel vrijheid
  • In hotel verblijven met verzorging, meer aanspraak en meestal in een grotere plaats
  • In een aparthotel verblijven met de voordelen van een appartement en een hotel gecombineerd
  • Liever niet op één plaats verblijven maar rondtrekken dan is de camper ideaal
  • Zelf alles regelen of via een touroperator

Kortingen

Voor een langer verblijf kunt u bij de verhuurder informeren of deze speciale verhuur tarieven heeft. Denk ook aan een mogelijke vroegboekkorting en de senioren onder u kunnen eens vragen naar een seniorenkorting.

Seizoensfaciliteiten op en rond uw accommodatie
Als u een keuze voor een accommodatie heeft gemaakt informeer dan bij de verhuurder eens naar de seizoenfaciliteiten en welke open of gesloten zijn. Sommige faciliteiten zijn immers seizoen gebonden.

Bereikbaarheid

Zorg dat u goed bereikbaar bent voor contactpersonen in Nederland, spreek bijvoorbeeld een periode af waarbinnen u contact zal hebben of een vast tijdstip.

Communicatie

Bepaal tevoren of een accommodatie over een internetaansluiting moet beschikken en mobiele telefoonbereik.

Beperkingen

Als u kampt met lichamelijke beperkingen Informeer dan bij de eigenaar of beheerder of de accommodatie daar geschikt voor is. Laat dit eventueel bij de boeking vastleggen.

Verwarming

Hoe is de accommodatie te verwarmen, het kan ook op warme plekken in de avonduren koud zijn.

Veiligheid

Vraag de eigenaar hoe het met de veiligheid zit, zijn er tralies voor de ramen, zijn er brandblussers.

Medische voorzieningen

Informeer naar de medische voorzieningen in de buurt (dokter, tandarts maar ook apotheek) en vraag om adressen, telefoonnummers en openingstijden.

Huisdieren
Heeft u een huisdier die u graag mee wilt nemen en de verhuurder is daarmee akkoord vergeet u dan niet het verplichte EU-paspoort voor uw huisdier.

Verzekeringen
Het is eigenlijk overbodig om u te adviseren over uw persoonlijke verzekeringen, wij gaan ervan uit dat u dit in ieder geval geregeld heeft. Wel willen wij u er op wijzen een annuleringsverzekering af te sluiten, als u om een verzekerde reden niet naar uw accommodatie kunt is dit risico verzekerd.

Kijk of uw verzekeringen wel geldig zijn in het buitenland en gedurende de periode dat u weg bent. Bent u niet dubbel verzekerd, bijvoorbeeld op de inboedelverzekering én de reisverzekering of de zorgverzekering én de reisverzekering. Is uw mee te nemen apparatuur (camera, computer, Ipad enz) wel verzekerd.

Verblijfsduur

Onderzoek hoe lang u in een bepaald land mag verblijven zonder allerlei formaliteiten te moeten vervullen.

Boeken
Wanneer u een mooie accommodatie heeft gevonden, wacht dan niet te lang met deze te boeken, want de meest gewilde overwinterbestemmingen zijn zeer snel volgeboekt. Voorkom dus een teleurstelling.

Wij wensen u een prettig verblijf!